In gesprek met… Lièn van Dasselaar

Eigenlijk loop ik nooit hard, behalve met de Halve van Nijkerk’

Maak kennis met Lièn van Dasselaar. Nog maar 13 lentes jong en nu al de snelste uit haar leeftijdscategorie op de 5km tijdens de Halve van Nijkerk in 2016. Van alle 5km starters wist zij een prachtige 25e plaats te behalen. Met een tijd van 22,03 minuten liet zij maar liefst 184 lopers achter zich. Een prestatie om trots op te zijn!

Hoeveel keer loop je in de week?
Ik loop eigenlijk niet zo vaak hard, maar ik heb me dit jaar weer ingeschreven voor de Halve van Nijkerk, dus ik wil nu wel een aantal keer gaan hardlopen. Ook dit jaar heb ik mij weer voor de 5 km ingeschreven.

Doe je nog aan andere sporten?
Ik zit op schaatsen maar als er in de zomer geen ijs ligt hebben we fietstraining, skeelertraining en krachttraining. Voor de skeelertraining gaan we altijd 10 tot 12 minuutjes hardlopen.

Twee jaar geleden ging mijn vader mee doen met de Halve van Nijkerk. Het leek mij ook wel leuk en ik heb mijn neefje gevraagd of hij samen met mij de 5km wil lopen. Toen ben ik samen met mijn neefje gaan hardlopen en daarna hebben wij samen de 5km gelopen bij de Halve van Nijkerk. Dit was de eerste keer dat ik mee deed, nu heb ik al 2 keer mee gedaan.

Wat vind je zo leuk aan de Halve van Nijkerk?
Er doen altijd veel mensen mee en dat is super gezellig. Ik vind het ook gewoon leuk om een goede tijd neer te zetten.