Sterk deelnemersveld op de 10km bij de dames

Sandra Wassink-Hitzert, Nicole Philippens, Yasmin Hellebrink, Saffira Kiewiet en Anouk Lindenholz hebben toegezegd aan de start te verschijnen. De organisatie verwacht een mooie strijd tussen deze dames en mooie tijden op de 10km op zaterdag 25 april in Nijkerk.

Amersfoortse Nicole Philippens behaalde voor het tweede jaar op rij de Nederlandse titel op de 10km in de klasse vrouwen 40-44 jaar. Zij liep in Schoorl tijdens het NK een tijd van 36:49 minuten.
Triatlete Sandra Wassink-Hitzert uit Hoevelaken is volop in training op het naderende triathlonseizoen. De afgelopen twee jaar werd zij tweede tijdens het NK halve triathlon. Door haar goede prestaties is zijn voor dit jaar uitgenodigd om deel te nemen aan een aantal grote internationale wedstrijden in onder meer Frankrijk en Duitsland. De 10km tijdens de Halve van Nijkerk is de laatste testwedstrijd voor Sandra voordat het triathlonseizoen begint.
Deze regionale topatletes krijgen tegenstand van Yasmin Hellebrink. Yasmin woont afwisselend in Barneveld en Groningen. Yasmin loopt pas een jaar hard en zet al prima prestaties neer. Zo goed zelfs dat ze zesde van Nederland is geworden op de 1.500m indoor. Deze NK-race werd gewonnen door inmiddels Europees Kampioene Sifan Hassan. Yasmin heeft ook op de 10km al een mooi PR staan van 35:36 minuten.
Saffira Kiewiet en Anouk Lindenholz, beiden uit Groningen, complementeren het top-vrouwenveld en beiden met een persoonlijke besttijd op de 10km in de 37 minuten.

Nicole Philippens in actie tijdens de Halve Marathon van Hoogland 2014