Plan International Nederland

Ren kindhuwelijken de wereld uit!

Eén… twee… Elke twee seconden wordt ergens in de wereld een meisje gedwongen te trouwen terwijl ze zelf nog kind is. Dit afschuwelijke gebruik moet stoppen!

Wil jij je samen met ons inzetten voor de strijd tegen kindhuwelijken? Meld je aan voor de Halve van Nijkerk, laat je sponsoren en ren samen met Plan International Nederland kindhuwelijken de wereld uit!

Elk jaar trouwen wereldwijd twaalf miljoen meisjes voordat ze achttien jaar zijn. Eén op de negen kindbruiden is zelfs jonger dan vijftien. Ongeschool, geïsoleerd en veel te jong zwanger; kindhuwelijken beroven meisjes van hun jeugd én hun toekomst. Ze kunnen hun school niet afmaken en lopen grote kans om te worden mishandeld. Jonge bruiden worden ook vaak jong moeder, waardoor hun gezondheid ernstig in gevaar komt.

Plan International redt meisjes van een kindhuwelijk en geeft voorlichting aan ouders, leerkrachten, dorpshoofden en lokale organisaties over de schadelijke gevolgen hiervan.

Contact informatie
Stichting Run033
Gevestigd in het kantoor van WE-link
Bellstraat 7